RFM-analyse

Få mere ud af dine kunder

Med RFM-modellen analyserer vi jeres købsdata og mikro-segmenterer jeres kunder, så vi kan lave en målrettet bearbejdning af hvert segment og dermed udløse det maksimale potentiale for alle grupper. Således får vi isoleret de kunder der kræver særlig opmærksomhed og hvilke der er mest loyale – eller måske frasorteret dem der ikke er profitable.

SAMMENKNYT KUNDEDATA​

Anbefalinger på baggrund af RFM-analyse

RFM analysen er en datadreven teknik til at segmentere dine eksisterende kunder ud fra Recency (Hvornår kunden sidst har købt), Frequency (hvor mange gange kunden har købt) og Monetær værdi (Hvor meget kunden køber). Gennem RFM-analysen identificerer vi:  

  • De mest værdifulde kundesegmenter
  • De kundesegmenter hvor der er potentiale for at løfte omsætningen yderligere
  • Potentielle indsatsområder for at løfte genkøbsrate og omsætning

På baggrund af analysens resultater udarbejder vi en strategi for hvordan omsætningen og rentabiliteten løftes gennem målrettet opsalg til eksisterende kunder.

Hvorfor Bruge RFM?

I stedet for at anvende traditionelle retention-programmer kan der være store gevinster at hente i en RFM-analyse. Ved at opdele kunder i segmenter baseret på adfærd, kan vi sammensætte kommunikationen så den giver mening i forhold til kundernes nuværende position. Hvorfor ikke bruge egne data til at fastholde kunder, fremfor at basere indsigter på mavefornemmelser?

Opdel dine kunder i mikro-segmenter

Adfærdsmønstre varierer voldsomt kunder imellem. Vi opbygger en mikro-segmentering på baggrund af dataanalyse og identificerer hvilke kunder der bør adresseres på en særlig måde.

Win-back af tidligere kunder

Identificér kunder, som ikke har handlet hos dig i længere tid og driv genbesøg ved særlige kampagneindsatser.

Få konkrete anbefalinger

En analyse giver ikke svarene i sig selv. Vi sammensætter en serie konkrete anbefalinger med klart definerede videre skridt der kan implementeres direkte.

Mersalg til de mest loyale kunder

Vores analyse identificerer kunder med potentiale for meromsætning der kan øge købsfrekvensen.

Vores proces

Vores proces er umiddelbart simpel, men den indeholder en lang række vigtige trin omkring strukturering af data. Hvert eneste trin er skalérbart og skal tilpasses projektets størrelse. Vores leverancer indeholder strukturering og sammenknytning af data samt opstilling af model. Når det kommer til at implementere kan I selv eller jeres bureau stå for - eller vi kan hjælpe.

1: Data-indsamling

Indsamling af købsdata fra nuværende og historiske kunder

2: Model og analyse

Vi opsætter modellen, modner den med tredjepartsdata og tester hypoteser

3: Strategi & Anbefalinger

Vi kommer med konkrete anbefalinger funderet på dataanalysen

4: Implementering

Opsætning og drift af paid media-kanaler, e-mail og sms-flows, kundeklub-programmer og andre målrettede indsatser

Skal vi se på dit næste loyalitetsprojekt?

Få en gratis strategisk analyse

Lad os i et fælleskab se på hvad der skal til og hvordan jeres data kan struktureres. Vi tilbyder gratis og uforpligtende sparring der kan hjælpe med at konkretisere dit næste projekt. Udfyld formularen og så glæder vi os til at komme i kontakt med dig.


    Klar til at fastholde dine kunder?

    Læs mere om kundeloyalitet >