Predictive churn

Værn om dine abonnenter

En abonnements-forretning fungerer kun, hvis folk bliver inden borde. Ved at analysere abonnenter og historisk churn, kan vi isolere enkelte segmenter og forudsige hvornår og hvorfor de opsiger deres abonnement. Vi udarbejder målrettede  anbefalinger til indsatser for at forhindre frafald.

Har du husket at låse bagdøren?

Det er ganske naturligt at have fokus på sin hoveddør. Det er det største indgangsparti og det er her kunderne gør sin entre. Men bagdøren er derimod sjældent i fokus. Ingen lægger mærke til dem der smutter ud den vej – eller om døren rammer dem på vej ud. Det er ikke unormalt at abonnements-baserede virksomheder taber op mod 20% af deres kunder hvert år, og når de først har opsagt deres abonnement, er det næsten umuligt at vinde dem tilbage.

Hos Zeitgeist Media er vi eksperter i at aktivere historisk kundedata med predictive churn-analyser der lægger grund for at skabe indsatser der ændrer kunders adfærd inden de overvejer opsigelse. Vi sikrer med andre ord jeres bagdør.

Hvorfor Predictive churn?

Der er en lang række fordele ved at sammenknytte data og opstille en varians-analyse. Udover at forebygge at kunder opsiger deres abonnementer, kan det også være et eminent værktøj til at definere de stærkeste segmenter. Hvorfor ikke bruge egne data til at finde de bedste kunder, fremfor at basere det på mavefornemmelser?

Forstå hvornår de stopper

Ved hjælp af en hændelses-analyse kan vi determinere, hvornår dine kunder nærmer sig en hændelse, hvor de vil opsige deres abonnement.

Kom dem i forkøbet

Ved at målrette  skræddersyede kampagneindsatser mod enkelte segmenter, kan vi påvirke abonnenter inden de overvejer at ændre eller opsige deres abonnement.

Identificér triggers

Der kan være mange årsager til at et abonnement ændres. De kan findes både i egne datasæt men også gennem tredjeparts-data.

Skab kryds- og mersalg

Brug vores analyse til at identificere kunder der er klar til at ændre eller opgradere deres nuværende plan.

Vores proces

Vores proces er umiddelbart simpel, men den indeholder en lang række vigtige trin omkring strukturering af data. Hvert eneste trin er skalérbart og skal tilpasses projektets størrelse. Vores leverancer indeholder strukturering og sammenknytning af data samt opstilling af model. Når det kommer til at implementere kan I selv eller jeres bureau stå for - eller vi kan hjælpe.

1: Data-indsamling

Indsamling af købsdata fra nuværende og historiske kunder

2: Model og analyse

Vi opsætter modellen, modner den med tredjepartsdata og tester hypoteser

3: Strategi & Anbefalinger

Vi kommer med konkrete anbefalinger funderet på dataanalysen

4: Implementering

Opsætning og drift af paid media-kanaler, e-mail og sms-flows, kundeklub-programmer og andre målrettede indsatser

Skal vi hjælpe dig i gang med predictive churn?

Få en gratis strategisk analyse

Lad os i et fælleskab se på hvad der skal til og hvordan jeres data kan struktureres. Vi tilbyder gratis og uforpligtende sparring der kan hjælpe med at konkretisere dit næste projekt. Udfyld formularen og så glæder vi os til at komme i kontakt med dig.


    Cases

    Vi hjælper brands fremad ved at kombinere teknologi, data og strategi. Se udvalgte cases nedenfor.

    Klar til at fastholde dine kunder?

    Læs mere om kundeloyalitet >