CASE: GLOBALCONNECT

Ny brugerrejse satte fart på GlobalConnects digitale motorvej

DIGital mediestrategi

Den rette vej til til at hæve sidste års KPIer på et 20% lavere spend

Forestil dig at du kan få din bil til at få dig hurtigere frem og samtidig bruge mindre benzin. Det lyder som en no-brainer, ikke? Ikke desto mindre var det sådan vi fik GlobalConnect til at hæve deres KPIer for sidste år på et 20% lavere budget. Det gjorde vi  ved at sammenbygge alle digitale kanaler og skabe et klart indbyrdes budskabshieraki der er tydeligt opkoblet på brugerrejsen.

GlobalConnect er den førende leverandør af fiberbaseret datakommunikation og datacentre i Nordeuropa. Deres styrke ligger i at være full service leverandør af IT-infrastruktur, så de både leverer forbindelse, sikkerhed og datacentre til virksomheder i hele Nordeuropa. Det gør de ved selv at eje al infrastruktur og har således mere end 85.000km fibernet og har en omsætning på over 800 millioner kroner.

cg_logo_ver_blue_rgb

Udfordring

En god strategi er en omvej værd

En omstrukturering af GlobalConnects marketingsindsats krævede udvikling af en helt ny marketingstrategi, herunder en ny digital strategi. Der var behov for en digital rådgiver der ikke alene kunne formulere en digital strategi, men også sammenknytte alle indsatser på en måde, hvor der kunne afrapporteres tydeligt i det samlede billede. Zeitgeist fik til opgave at løfte den digitale medieindsats med følgende roller:

  • Udvikling af ny digital mediestrategi
  • Implementering af nyt digitalt mediesetup
  • Nyt afrapporteringsformat

Indsigt

Ensretning af indsatser skaber bedre trafik

Digitale kampagneindsatser på tværs af mediegrupper som Google ads, LinkedIN og programmatic kørte uafhængigt af hinanden, og det var ikke tydeligt defineret hvordan de enkelte kampagner lå i forhold til hinanden eller i forhold til den generelle brugerrejse.

Løsning

Hvor skal de hen?

Vi opsatte en ny brugerrejse med en serie klart definerede touchpoints, og justerede de enkelte kanaler og kampagneindsatser i forhold til denne. Det indebar også et skift af programmatic platform til Adform. Udover brugerrejsen bestod løsningen også i at implementere et tydeligt afrapporteringsformat i Google Data Studio der ugentligt tegner et klart billede af både de enkelte kanalers performance, men også hvordan det ser ud i det samlede billede. Afrapporteringen danner også grundlag for en mere dynamisk tilgang der sikrer at medier justeres løbende.

Resultat

Vi tuner stadig motoren

Fordelene ved det nye setup er, at det er dynamisk, hvor vi hele tiden arbebejder med løbende optimering. Selvom udgangspunktet ikke var at spare på budgettet, var resultatet at efter blot et halvt års drift, at de samme KPI’er kunne opnås på et 20% lavere budget. Endvidere har GlobalConnect nu et stærkt digitalt setup, hvor de nemt kan manøvrere mellem indsatser og samtidig modtage tydeligt feedback.

Trænger jeres digitale motor også til et eftersyn?

Få en gratis strategisk analyse

Ved du allerede at der kan optimeres ved at sammentænke hele jeres digitale opsætning? Vi tilbyder gratis og uforpligtende sparring der kan hjælpe med at konkretisere dit næste projekt. Udfyld formularen og så glæder vi os til at komme i kontakt med dig.


    Klar til at fastholde dine kunder?

    Læs mere om kundeloyalitet >